Náš blog

Chudnete? Týmto nápojom sa vyhnite!

Tvária sa nevinne, hovoria o sebe, že sú bez cukru a bez kalórií, ale nie je všetko zlato, čo sa blyští. Ani v prípade nápojov, po ktorých siahame najmä v letných horúčavách. Pitný režim je predsa dôležité dodržiavať…

Po nápojoch, o ktorých budeme dnes hovoriť, siahajú často ľudia, ktorí sa snažia schudnúť. Dodržiavajú prísnu diétu, hýbu a aj napriek tomu kilogramy nejdú dole. Problém môže spočívať práve v tom, čo pijú. Poďme sa pozrieť na tri hlavné kategórie nápojov, ktorým by ste sa mali vyhýbať (nielen) pri chudnutí.

Limonády

Limonády dnes zažívajú veľký „comeback”. Ani zďaleka pritom nemusí ísť len o nápoje s príchuťou koly a podobne, ale aj o akékoľvek sladené limonády. Do tejto kategórie spadajú napríklad aj stále populárnejšie radlery. Na ich osladenie sa totiž používajú umelé sladidlá, ako napríklad aspartam a mnohé ďalšie. Raz za čas je to, samozrejme, v poriadku. Ale dlhodobé konzumovanie týchto nápojov má negatívne účinky na zdravie i zhadzovanie nadbytočných kilogramov.

Inou kapitolou sú „homemade” limonády – tie, samozrejme, môžu mať aj svoju zdravú alternatívu, ale ak sa na ich prípravu použije ochutený sirup alebo cukor, sme tam, kde sme boli pred chvíľou. Ak si chcete dať na terase zdravý nealkoholický drink, vypýtajte si limonádu bez cukru a sirupu.

Ovocné džúsy

Na džúsy, a to nielen kupované, si dávajte veľký pozor! Samozrejme, čerstvej pomarančovej šťave ani zďaleka nezazlievame množstvo vitamínov alebo minerálov, ktoré obsahuje.

Avšak, na liter pomarančového džúsu potrebujete až štyri kilá pomarančov! Na dva deci asi 3-4 pomaranče, v ktorých je už poriadna nálož cukru (aj keď prírodného, ale je). Liter pomarančového džúsu má napríklad viac ako 2 000 kilojoulov, čo je asi toľko, čo bežné jedlo. Ľudia, ktorí chudnú, by si preto mali dávať pozor aj na džúsy.

Pozor na oxid uhličitý

Nepriateľom chudnutia, ale aj zdravia, sú nápoje sýtené oxidom uhličitým – teda „bublinkové” nápoje. Do tejto kategórie patria aj minerálky, sóda, ale hlavne bežné sýtené sladké vody. Prečo sú bublinky také nebezpečné? Môžu mať na svedomí zhoršené trávenie dôležitých živín. Ešte dôležitejšie je však to, že vody, ktoré sú sýtené oxidom uhličitým, obsahujú aj priveľa sodíka. Sodík spôsobuje zadržiavanie vody v tele a je tak veľkým strašiakom chudnutia. 

Najefektívnejším spôsobom dodržiavania pitného režimu je čistá voda, ktorú si môžete ochutiť rôznymi bylinkami, prípadne i kúskami ovocia a vytlačeným citrusovým ovocím. Doplníte tak potrebné vitamíny, ale aj minerály a organizmus až tak nezaťažíte cukrom. Ešte väčší „boosting” dosiahnete vodíkovou vodou, ktorá má preukázané blahodarné účinky na naše telo. Vodíková voda navyše priaznivo pôsobí na metabolizmus a odbúravanie tukov z tela.

Najjednoduchší spôsob, ako sa dostať k vodíkovej vode, je vyrobiť si ju doma prostredníctvom našej FLASKY

 

>> Viac o vodíkovej vode

>> Viac o FLASKE

>> Viac o účinkoch vodíkovej vody