Náš blog

Ide cvičenie a menštruácia dokopy? Jednoznačne áno!

Menštruácia každý mesiac vyhodí mnohé ženy z rytmu a často obmedzí aj bežné činnosti. Každé telo je iné a pravidelnú „návštevu“ znáša inak. Všeobecne však platí, že aktívny pohyb počas menštruácie môže byť nápomocný.

Ak aj vy odkladáte pravidelný tréning kvôli „mesiačikom“, prečítajte si náš článok. Dozviete sa všetko potrebné o cvičení počas menštruácie.

Cvičenie namiesto tabletiek

Štúdie potvrdzujú, že cvičenie dokáže zmierniť menštruačné príznaky a má blahodárny vplyv na psychiku ženy. Kŕče, bolesť svalov, nafúknuté brucho aj náhle zmeny nálad môžu byť miernejšie vďaka pravidelnému pohybu.

Cvičením aktivujete vyplavovanie endorfínov. Hormóny šťastia majú schopnosť tlmiť bolesť a vyčarujú nemiznúci úsmev na tvári. Počas periódy telo zadržiava viac vody. Preto je brucho nafúknuté. Cvičenie je účinné aj pri tomto probléme a zbaví vás aj sústavného pocitu únavy.

Všetko má svoje pravidlá

Aj keď je cvičenie prospešné, odpustite si náročný tréning počas menštruácie. Veľmi náročné cvičenie môže narušiť pravidelný cyklus alebo prerušiť menštruáciu. Taktiež vynechajte cviky, zamerané na brucho a spodnú časť chrbtice. Uprednostnite strečingové cvičenia, jógu, kardio a plávanie. Ak vám je skutočne zle, do cvičenia sa nenúťte a tréning naplánujte na posledné dni menštruácie, keď sú symptómy miernejšie.

Bezpečné a pohodlné cvičenie

Pri cvičení počas menštruácie je veľmi dôležité, aby ste sa cítili komfortne. Ak budete neustále v napätí, že tam dole dôjde k „úniku“, tréning nebude efektívny. Používajte správne pomôcky. Vložku vymeňte za tampón alebo menštruačný kalíšok. Budete mať istotu, že všetko zostane tam, kde má.

Myslite tiež na správne oblečenie. Cvičte v teplákoch tmavej farby a voľnom tope. Rozcvičku nezanedbajte. Telo musíte pripraviť na väčšiu záťaž. Vystriedajte niekoľko pozícií z jógy, skáčte si na švihadle alebo tancujte na obľúbenú pieseň.

Potrebujete vodu a horčík

Pri cvičení telo vyplavuje viac horčíka ako zvyčajne. Tento minerál je počas menštruácie veľmi dôležitý,  preto zabezpečte zvýšený príjem. Zdroje horčíka nájdete v chladničke alebo na pulte s výživovými doplnkami. .


Tekutiny sú kľúčové. Dbajte, na to, aby bol váš pitný režim nielen dostatočný, ale aj kvalitný. Nepite alkohol, sladené nápoje ani kávu.
Radšej investuje do FLASKY. Inteligentná fľaša bude váš osobný výrobník zdravej a chutnej vodíkovej vody. FLASKA využíva elektrolýzu a z obyčajnej vody urobí behom troch minút vodu obohatenú o vodík. Vďaka FLASKE budete každým dúškom bližšie k zdravému a spokojnému životu.

 

>> Viac o vodíkovej vode

>> Viac o FLASKE

>> Viac o účinkoch vodíkovej vody